Kako do zamegljenega ozadja?
Zamegljeno ozadje je zares eden od ključnih trikov, kako poudariti subjekt in nanj pritegniti vso gledalčevo pozornost, zato je pomembno, da znamo doseči ta učinek. Uporaben je tako za portretno fotografijo kot tudi za produktno fotografijo, wildlife fotografijo itd.
Pravzaprav takrat ko govorimo o zamegljenem ozadju, govorimo o majhni globinski ostrini. Manjša kot je globinska ostrina, bolj je ozadje zamegljeno, izostren pa je le manjši del fotografije. Da dosežemo učinek zamegljenega ozadja moramo poznati tri ključne sestavine, o katerih bomo pisali danes.
1. Goriščna razdalja
Prva stvar, ki močno vpliva na zamegljenost ozadja je goriščna razdalja, oziroma po domače povedano zoomiranje. Večja kot bo goriščnica (torej bolj kot bomo zoomirali), bolj bo ozadje zamegljeno in bo subjekt izstopal v ospredju. Seveda pa sama goriščnica vpliva tudi na kot fotografije, zato se spodnji fotografiji nekoliko razlikujeta.
Roka smo fotografirali na istem mestu in pri istih nastavitvah, le mi smo stopili nekoliko nazaj. Uporabljali smo Sony A7II in objektiv Tamron 28-200mm F/2.8-5.6 Di III RXD. Hitro je opazno, da nam večja goriščna razdalja (fotografija na desni) veliko bolj zamegli ozadje.
35mm, F/2.8, 1/160, ISO 800 100mm, F/2.8, 1/160, ISO 800
2. Zaslonka oziroma F-stop
O zaslonki smo pisali že ogromno, pa vendar ji bomo tudi danes posvetili nekaj besed, saj je zares izredno pomembna. Bolj kot zaslonko odpremo (manjša kot je številka), bolj po ozadje zamegljeno in obratno, bolj kot je zaslonka zaprta, manj bo subjekt izstopal iz ozadja.
Laro smo fotografirali s Sony A7II in objektivom Sigma 28-70mm F/2.8. Tako fotograf kot Lara sta oba stala na istem mestu, spremenili smo le zaslonko in ISO (da smo kompenzirali za izgubo svetlobe zaradi bolj zaprte zaslonke).
70mm, F/9, 1/100, ISO 3200 70mm, F/2.8, 1/100, ISO 800
3. Oddaljenost od ozadja
Last but not least - niti najbolj odprta zaslonka in velika goriščna razdalja nam ne bosta pomagali, če subjekt stoji povsem ob ozadju. S tem ko subjekt fizično odmaknemo od ozadja, ga "odlepimo" od njega in ozadje bolj zameglimo. Pomembno je torej, da subjekt vedno postavimo nekoliko stran tistega, kar želimo, da je zamegljeno.
Iste nastavitve, samo spremenjena pozicija subjekta. Sony A7II in Sigma 28-70mm F/2.8.
Subjekt stoji blizu ozadja, 70mm, F/2.8, 1/100, ISO 800 Subjekt stoji stran od ozadja, 70mm, F/2.8, 1/100, ISO 800